Appliftingu jsme pomohli
s rebrandingem a nastartováním marketingu

Do našeho příchodu Applifting neměl žádné marketingové oddělení. Zakladatelům tohoto prudce rostoucího vývojářského studia jsme pomohli se založením marketingového oddělení a také tím, jak nad ním přemýšlet. Spolupráce zahrnovala nový positioning, stavbu značky, dohled nad přípravou grafického manuálu a v neposlední řadě také první komunikační a obsahovou strategii pro oslovení nového publika.

Klient

Applifting

Rok

2020

Služby

Positioning a strategie značek

Komunikační a obsahová strategie

Design značek

Team

Goodkin

Zadání

Applifting je české vývojářské studio, které se z garážového projektu rozrostlo na společnost s více než 200 zaměstnanci. Podle žebříčku Deloitte Fast 50 2019 patřil Applifting mezi nejrychleji rostoucí firmy v České republice a střední Evropě. Úspěšný růst však nebyl doprovázen žádnými koordinovanými marketingovými aktivitami. Naším úkolem bylo provést Applifting celým procesem rebrandingu, nastavit komunikační kanály a udělat firmu atraktivní pro nové kandidáty.

Výzkum

Abychom lépe porozuměli fungování firmy, provedli jsme řadu hloubkových rozhovorů. Ty nám pomohly pochopit, v čem je společnost Applifting jedinečná. Pro lepší pochopení problematiky jsme rozdělili respondenty do několika segmentů - juniory, nové seniory, seniorní zaměstnance, kteří ve firmě vyrostli, vedení a klienty.

Positioning

Prvním krokem po průzkumu bylo definování nové komunikační pozice značky. Ta představuje jedinečné téma, které značku v povědomí zainteresovaných stran odlišuje od konkurence. V případě Appliftingu se jednalo zejména o jejich unikátní firemní kulturu. Tuto pozici jsme aplikovali do strategických materiálů a posloužila nám i jako zadání pro grafický manuál a nový slogan značky.


Komunikační strategie

Definovaný positioning jsme aplikovali do komunikačních kanálů. Na základě zákaznické cesty ke značce jsme je naplánovali tematicky a obsahově tak, aby odpovídaly fázi zákaznické cesty a nabízely obsah relevantní jednotlivým cílovým skupinám. Naše strategie nastavila komunikaci pro sociální sítě brandu, blog, podcast, web a v neposlední řadě sloužila i jako zadání pro PR.

Brand manuál

Strategická práce vyvrcholila kreativní aplikací do grafického (ve spolupráci se studiem Niva) a copy manuálu značky. Ten ošetřuje, aby značka konzistentně působila a mluvila napříč kanály.

Výsledky

Po zavedení nové značky a komunikační strategie společnost Applifting téměř zdvojnásobila počet přijatých životopisů (hlavní cíl). Uchazeči, s nimiž byly vedeny pohovory, navíc měli výrazně lepší povědomí o jedinečné firemní kultuře a větší motivaci pro práci získat.


Sekundárně se Applifting zviditelnil u klientů a navzdory krizi Covid-19 se mu podařilo znovu vstoupit do žebříčku Delloitte Fast 50 jako raketově rostoucí společnost. Naše strategie sloužila i jako základní stavební kámen pro inbound marketing, díky kterému Applifting dále konsolidoval svůj růst na více než 200 zaměstnanců.


Goodkin nám pomohl odhalit naše silné stránky a vymyslet, jak o nich říci světu. Jejich strategie byla základním stavebním kamenem, ze které jsme postupně postavili celou naši marketingovou komunikaci.

Vratislav Kalenda

CEO, Applifting
Pojďme na kafe

Používáme cookies. Soubory cookie používáme k analýze údajů o našich návštěvnících, ke zlepšení našich webových stránek, zobrazení personalizovaného obsahu a k tomu, abychom vám poskytli skvělý zážitek z webu.

Souhlasím