Employer branding:

Tyrkysové organizaci Applifting jsme pomohli
zdvojnásobit relevantní CVčka a postavit značku

Applifting jako raketově rostoucí společnost nebrzdil nedostatek zakázek jako spíš nedostatek kvalitního talentu, který je alfou a omegou růstu společnosti. V segmentu IT je však hiring talentu jedna z nejtěžších disciplín.

Klient

Applifting

Rok

2020

Služby

Positioning a strategie značek

Komunikační a obsahová strategie

Design značek

Team

Goodkin

Zadání

Applifting je české vývojářské studio, které se z garážového projektu rozrostlo na společnost s více než 200 zaměstnanci. Podle žebříčku Deloitte Fast 50 patřil Applifting mezi nejrychleji rostoucí firmy v České republice a střední Evropě. Úspěšný růst však nebyl doprovázen žádnými koordinovanými marketingovými aktivitami. Naším úkolem bylo provést Applifting celým procesem rebrandingu a employer brandingu, nastavit komunikační kanály a udělat firmu atraktivní pro nové kandidáty.

Výzkum

Abychom lépe porozuměli fungování firmy, provedli jsme řadu hloubkových rozhovorů. Ty nám pomohly pochopit, v čem je společnost Applifting jedinečná. Pro lepší pochopení problematiky jsme vzorek respondentů segmentovali, aby získaná data byla pro rozvoj značky relevantní a ta na ni mohla dlouhodobě stavět.

Positioning

Prvním krokem po průzkumu bylo definování nové komunikační pozice značky. Ta představuje jedinečné téma, které značku v povědomí zainteresovaných stran odlišuje od konkurence. V případě Appliftingu se jednalo zejména o jejich unikátní firemní kulturu. Tuto pozici jsme aplikovali do marketingových a employer branding strategických materiálů a posloužila nám i jako zadání pro grafický manuál a nový claim značky "Apps fuelled by trust."


Komunikační strategie

Definovaný positioning jsme aplikovali do komunikačních kanálů a kompletní candidate journey. Naše strategie nastavila komunikaci pro sociální sítě, blog, podcast, web a v neposlední řadě sloužila i jako zadání pro PR.

Manuál značky

Strategická práce vyvrcholila kreativní aplikací do grafického (ve spolupráci se studiem Niva) a copy manuálu značky. Ten ošetřuje, aby značka konzistentně působila a mluvila napříč kanály, dlouhodobě. Stejně tak jsme připravili manuál komunikační strategie pro konzistentní rozvoj práce se značkou na všech kanálech, pro všechny, kdo se značkou budou pracovat.

Výsledky

Po zavedení nové značky employer brandingu a komunikační strategie společnost Applifting téměř zdvojnásobila počet přijatých životopisů (hlavní cíl). Uchazeči, s nimiž byly vedeny pohovory, navíc měli výrazně lepší povědomí o jedinečné firemní kultuře a větší motivaci pro práci získat a dlouhodobě se tak rozvázaly ruce i HR, které se mohlo soustředit na další fáze náborového procesu.


Sekundárně se Applifting zviditelnil u klientů a navzdory krizi Covid-19 se mu podařilo znovu vstoupit do žebříčku Delloitte Fast 50 jako raketově rostoucí společnost. Naše strategie sloužila i jako základní stavební kámen pro inbound marketing, díky kterému Applifting dále konsolidoval svůj růst na více než 200 zaměstnanců.


Employer branding strategie Goodkinu byla základním stavebním kamenem nového směřování naší HR komunikace. Po její aplikaci se nám podařilo zdvojnásobit počet přijatých životopisů i relevantních uchazečů.

Case study

Vratislav Kalenda

CEO, Applifting
Pojďme na kafe

Používáme cookies. Soubory cookie používáme k analýze údajů o našich návštěvnících, ke zlepšení našich webových stránek, zobrazení personalizovaného obsahu a k tomu, abychom vám poskytli skvělý zážitek z webu.

Souhlasím